بهترین رنگ مو برای پوست سبزه

یکی از شگردهای زیبایی این است که بتوانید موهایتان را با توجه به تناژ پوست خود رنگ کنید. مخصوصا اگر پوست شما سبزه و گندمی است، انتخاب رنگ موی درست اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. با این حال نگران نباشید! ما در این مطلب بهترین رنگ مو برای پوست سبزه را معرفی کرده و می‌گوییم که برای داشتن موهایی زیبا دقیقا باید چه کارهایی انجام دهید.

فهرست مطالب

راهنمای انتخاب رنگ مو برای پوست سبزه

اگر پوست سبزه و گندمگونی دارید، برای انتخاب بهترین رنگ مو باید پیش از هر چیز به چند نکته مهم توجه کنید. می‌توانید از راهنمای انتخاب رنگ مو برای پوست سبزه که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم کمک بگیرید:

بهتر است بخوانید:
بهترین رنگ مو برای من کدام است؟

طیف‌های رنگی را به خوبی بشناسید

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص رنگ موی مناسب پوست سبزه، شناخت مبانی رنگ است. در دسته بندی رنگ شناسی، پوست سبزه در میان طیف‌های رنگی گرم قرار دارد و رنگ‌های گرم هم مکمل خوبی برای رنگ‌های سرد هستند. بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای رنگ موی پوست سبزه، استفاده از رنگ‌های سرد است.

به رنگ چشم‌هایتان توجه کنید

از دیگر عوامل مهم در انتخاب رنگ مو برای پوست سبزه، رنگ چشم است. فراموش نکنید که رنگ موی مناسب می‌تواند زیبایی چشم‌ها را افزایش داده و ظاهری جذاب و گیرا به آنها ببخشد. مثلا افرادی که پوست سبزه‌ و چشمان روشنی دارند، می‌توانند برای موهای خود به سراغ رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، بلوند عسلی و هایلایت‌های تیره بروند.
رنگ‌های متفاوت دیگری مانند فندقی، شکلاتی، قرمز و نسکافه‌ای نیز بهترین گزینه برای افراد با چشم مشکی یا قهوه‌ای تیره به حساب می‌آیند.

از آرایشگران حرفه‌ای کمک بگیرید

هیچکس به اندازه یک آرایشگر حرفه‌ای نمی‌تواند به شما در انتخاب بهترین رنگ کمک کند. فراموش نکنید که متخصصان زیبایی هر روز با افراد مختلفی سر و کار دارند و بهتر از هرکسی می‌دانند که چطور شما را برای انتخاب بهترین رنگ مو راهنمایی نمایند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید اغلب آرایشگران حرفه‌ای، رنگ‌های سرد و روشن را به افراد با پوست سبزه پیشنهاد می‌کنند. به اعتقاد این افراد، رنگ‌های روشن و سرد کنتراست یا تضاد مناسبی با رنگ پوست ایجاد کرده و جذابیت فوق العاده‌ای به چهره می‌بخشند.

به رنگ موی هنرپیشگان و سلبریتی‌ها توجه کنید

یک راه ساده دیگر این است که به رنگ پوست و موی هنرپیشگان و افراد مشهور توجه کنید و ببینید که رنگ پوست شما به کدامیک از سلبریتی‌ها شباهت دارد. به خاطر داشته باشید که رنگ موی اغلب سلبریتی‌های محبوب جهان با مشورت و هماهنگی بهترین کارشناسان زیبایی انتخاب می‌شود.

به رنگ موی هنرپیشگان و سلبریتی‌ها توجه کنید

رنگ‌های گرم و سرد: تأثیر آن‌ها بر زیبایی پوست سبزه

همانطور که پیش از این گفتیم، در مبانی رنگ شناسی بهترین رنگ‌‎ها برای افراد با پوست سبزه رنگ‌های سرد و روشن به شمار می‌روند. از آنجا که رنگ‌‎های روشن و سرد با رنگ پوست سبزه در تضاد هستند، می‌توانند باعث ایجاد یک هارمونی و تعادل منحصر به فرد در ظاهر کلی افراد شوند.
در حقیقت به کمک این رنگ‌ها، پوست روشن‌تر از قبل به چشم می‌آید و توجه افراد را به خود جلب می‌کند. برخی از نمونه‌های رنگ موی سرد شامل رنگ‌های مشکی، زیتونی، صدفی، ترکیب تناژ دودی و بلوند تیره و خاکستری می‌شوند.
برخی از رنگ‌های گرم نیز می‌توانند تاثیر شگفت انگیزی در زیباتر نشان دادن پوست سبزه داشته باشند. طیف‌های رنگی مثل فندقی، قهوه‌ای، بلوطی و عسلی از جمله این رنگ‌ها هستند که با وجود تناژ گرم به زیباتر دیده شدن پوست سبزه کمک می‌کنند.

چگونه با رنگ مو جلوه پوست سبزه را افزایش دهیم؟

همانطور که گفتیم، رنگ‌ موهای روشن با قرار گرفتن در کنار پوست سبزه تضادی منحصر به فرد ایجاد می‌کنند. این تضاد می‌تواند بیشتر از هر چیز خود را با رنگ‌هایی مثل طلایی، بادامی، کرم استخوانی و نسکافه‌ای نشان دهد. رنگهایی که هماهنگی خوبی با پوست گندمی دارند و باعث افزایش روشنایی طبیعی چهره می‌شوند.
نباید فراموش کنید که برای بدست آوردن رنگ‌های سرد و روشن نیاز دارید تا موهای خود را دکلره کنید. ضمن اینکه رنگ‌های سرد و روشن معمولا ماندگاری کمتری در مقابل رنگ‌های گرم دارند و بعد از چند بار شستشو، شفافیت و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند.
برخی از رنگ‌های فانتزی نیز گزینه‌های مناسبی برای زیباتر نشان دادن پوست سبزه به حساب می‌آیند. منظورمان رنگ‌های صورتی مایل به قرمز هستند که اغلب در طیف‌های صورتی کمرنگ، شرابی و قرمز ملایم خلاصه می‌شوند. البته در میان رنگ‌های فانتزی، رنگهایی مانند آبی و بنفش نیز هستند که به هیچ وجه نباید برای افراد با پوست سبزه بکار گرفته شوند.

بهتر است بخوانید:
ترند رنگ موی سال ۲۰۲۴ چه رنگ‌هایی هستند؟

دوازده رنگ مو شیک و خاص برای پوست سبزه

حالا که با اصول و قواعد انتخاب بهترین رنگ مو برای پوست سبزه آشنا شده‌اید، اجازه دهید تا در ادامه دوازده رنگ مو شیک و خاص برای پوست سبزه را به شما معرفی کنیم:

رنگ مو شکلاتی تیره برای پوست سبزه

اجازه دهید تا شما را با یکی از زیباترین رنگ موها برای افراد با پوست سبزه آشنا کنیم! رنگ موی شکلاتی تیره از آن طیف رنگ‌هایی است که بدون اغراق به تمام افراد، از هر سن و سالی که باشند می‌آید. این رنگ به روشن‌تر دیده شدن رنگ چشم‌ها کمک کرده و با قرار گرفتن در کنار پوست سبزه، ظاهری جذاب و اغواگر را به ارمغان می‌آورد.
خوبی رنگ شکلاتی تیره این است که به دکلره نیاز ندارد و روی اغلب موها نتیجه خوبی به جا می‌گذارد. علاوه بر این بیشتر برندها لاین‌های مختلفی از شکلاتی تیره را تولید کرده‌اند و این موضوع باعث شده است تا دسترسی و خرید این رنگ بسیار ساده و راحت باشد.
یکی از برندهای محبوب در این زمینه برند ویتامول است که رنگ‌ موهای خود را بدون آمونیاک و مواد مضر شیمیایی تولید کرده و نتیجه‌ای جذاب، طبیعی و درخشان روی موها به جا می‌گذارد. رنگ مو ویتامول همچنین حاوی ترکیبات مفیدی از جمله کراتین، روغن نارگیل و سبوس گندم است و خشکی و زبری موها را کاهش می‌دهد.

سایر مزایا

  • فرموله شده در کشور ایتالیا
  • محافظت از مو در برابر آسیب رادیکالهای آزاد
  • تقویت کننده و مغذی مو
  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • نرم کننده و لطافت بخش مو
  • پوشش کامل موهای سفید و خاکستری
  • جلوگیری از ریزش ساقه‌ها
  • تحریک رشد مو
  • آبرسان و کمک به حفظ رطوبت مو
  • دارای رنگدانه‌های موثر برای نفوذ در تار مو
  • دوام و ماندگاری بالا

رنگ مو شرابی تیره برای پوست سبزه

یکی از متفاوت‌ترین و در عین حال جسورانه‌ترین رنگ‌ها برای پوست سبزه، رنگ موی شرابی تیره است که برخلاف بسیاری از رنگ‌های فانتزی به دکلره نیاز ندارد. این رنگ ماهیت گرم و جذابی دارد و باعث ایجاد تعادل در ظاهر کلی افراد می‌شود. شرابی تیره همچنین با پوست سبزه به خوبی هماهنگ شده و ظاهری مدرن و خاص را در ذهن تداعی می‌کند.
تا یادمان نرفته است بگوییم که اگر می‌خواهید رنگ موی شرابی نسبتا تیره‌ای داشته باشید، می‌توانید از اکسیدان ۶ درصد در ترکیب رنگ خود استفاده کنید. اما اگر دوست دارید طیف روشن‌تری از این رنگ روی موهای خود بگذارید، باید به سراغ اکسیدان ۹ درصد بروید.

رنگ مو مشکی پرکلاغی برای پوست سبزه

با شما که تعارف نداریم! مشکی پر کلاغی از آن دسته رنگ‌هایی است که به همه جور پوستی، از سفید و روشن گرفته تا سبزه و گندمی می‌آید. این رنگ هارمونی فوق العاده‌ای روی پوست تیره ایجاد می‌کند و از طرف دیگر باعث جوان‌تر دیده شدن چهره می‌شود.
یکی دیگر از خوبی‌های رنگ مشکی پرکلاغی این است که ماندگاری بسیار طولانی مدتی دارد و با شستشوی مکرر تغییر رنگ نمی‌دهد. البته فراموش نکنید که بعد از رنگ مشکی پرکلاغی دیگر نمی‌توانید تا مدتها موی خود را به رنگ روشن در بیاورید. پس اگر رنگ موهای خود را زود به زود تغییر می‌دهید روحیه تنوع طلبی دارید، مشکی پرکلاغی را فراموش کنید!

رنگ مو مشکی پرکلاغی برای پوست سبزه

رنگ مو پلاتینی برای پوست سبزه

دوست دارید یک تغییر اساسی در چهره خود بوجود بیاورید؟ پیشنهاد ما به شما رنگ پلاتینی است. این رنگ موها را به روشن‌ترین حالت خود در آورده و روی پوست سبزه، جلوه‌ای تماشایی و خاص را پدید می‌آورد. رنگ مو پلاتینی همچنین با هر لباسی هماهنگ می‌شود و به میزان زیادی جلب توجه می‌کند.
با این حال فراموش نکنید که برای رسیدن به رنگ مو پلاتینه باید رشته‌های مو را به کمک دکلره کاملا سفید کنید. علاوه بر این افرادی که از رنگ موی پلاتینه استفاده می‌کنند نباید موهایشان دارای رنگ باشد. موها بعد از تبدیل شدن به این رنگ، به نگهداری و مراقبت بالایی نیاز دارند و باید تا مدتها به کمک ماسک‌ها و روغن‌های نرم کننده، تقویت شوند.

رنگ مو نقره‌ای یخی برای پوست سبزه

اگر از تناژهای بسیار روشن استقبال می‌کنید و به دنبال یک رنگ خاص می‌گردید تا بتواند به رنگ سبزه پوست شما تعادل ببخشد، می‌توانید از رنگ مو نقره‌ای یخی استفاده کنید. این رنگ در طیف‌های رنگی سرد قرار می‌گیرد و انتخابی خاص برای افراد با پوست سبزه به حساب می‌آید.
با این حال برای بدست آوردن این رنگ روی موهای خود احتیاج دارید که ساقه‌ها را به کمک پودرهای دکلره به پایه برسانید. می‌توانید برای این منظور از پودر دکلره ویتامول کمک بگیرید که محصولی ایرانی است و بدون سوزاندن موها به تغییر رنگ آنها کمک می‌کند.
پودر دکلره ویتامول همچنین قدرت روشن کنندگی بالایی دارد و بدون شکنندگی موها، آن‌ها را به پایه‌های بی‌رنگ می‌رساند.

سایر مزایا

  • مناسب موی سر
  • خنک کننده، ضد التهاب
  • ضد حساسیت، بدون گرد و غبار
  • دارای قدرت روشن کنندگی موی سر تا پایه‌های بی رنگ
  • محافظت از مو و پوست سر حساس
  • افزایش مقاومت کشسانی مو
  • مناسب برای انواع مش و هایلایت
  • بدون ایجاد سوزش

رنگ مو رزگلد برای پوست سبزه

بدون اغراق رنگ موی رزگلد یکی از خاص‌ترین رنگ‌هایی است که افراد با پوست سبزه می‌توانند به سراغ آن بروند. رنگی که در سال‌های اخیر به یکی از ترندهای روز جهانی تبدیل شده و روی موهای بسیاری از هنرپیشگان و سلبریتی‌ها دیده می‌شود. رزگلد از ترکیب رنگ‌های صورتی و نارنجی با طلایی بدست می‌آید و سایه‌هایی از هلویی، مرجانی و سوسنی را روی موها ایجاد می‌کند.

رنگ مو فندقی متوسط برای پوست سبزه

فندقی متوسط از آن دسته رنگ‌هایی است که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. درست است که این رنگ مو در طیف‌های رنگی گرم قرار گرفته، با این حال از معدود طیف‌های رنگی در این دسته است که تلفیقی بی‌همتا با پوست سبزه ایجاد می‌کند و جذابیتی منحصر به فرد به چهره می‌بخشد.
اگر رنگ چشم‌های شما قهوه‌ای است، فراموش نکنید که ‌رنگ موی فندقی می‌تواند باعث روشن‍تر دیده شدن آنها شود. تبدیل موها به رنگ فندقی به کمک دکلره و یا با ترکیبی از رنگ‌های مختلف بدست می‌آید.

رنگ مو دودی برای پوست سبزه

اگر هنوز برای انتخاب رنگ مو مردد مانده‌اید یا دچار سردرگمی شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که رنگ دودی را امتحان کنید. رنگ دودی تناژ فوق العاده ملایمی دارد و ترکیب رنگی مطمئن و بدون ریسک برای پوست سبزه است. این رنگ همچنین یکی از پرکاربردترین رنگ موها برای تکنیک سامبره و آمبره به حساب می‎آید.
رنگ دودی فاقد تناژهای قرمز و نارنجی است و به همین دلیل در طیف‌های رنگی سرد قرار می‌گیرد.

بهتر است بخوانید:
آموزش رنگ مو دودی در تناژهای مختلف

رنگ مو قرمز تیره برای پوست سبزه

رنگ مو قرمز از طیف‌های رنگی مختلفی تشکیل شده است که همه آنها برای پوست سبزه مناسب نیستند. با این حال قرمز تیره می‌تواند تضاد جالبی با رنگ سبزه پوست ایجاد کرده و جلوه‌ای فوق العاده به ظاهر کلی شما ببخشد. شما همچنین می‌توانید با هایلایت قرمز تیره روی موهای طبیعی، از این رنگ برای زیباتر شدن خود کمک بگیرید.

رنگ موی کاراملی برای پوست سبزه

کاراملی ترکیبی از دو رنگ بلوند و قهوه‌ای است که با وجود قرار گرفتن در طیف‌های رنگی گرم، یک انتخاب مناسب برای افراد با پوست سبزه به شمار می‌رود. رنگ کاراملی به شدت رنگ چهره را باز کرده و علاوه بر پوست سبزه، با اغلب رنگ‌های پوست هماهنگی دارد.
اگر پوست سبزه‌ای دارید می‌توانید این رنگ را با سبک‌های مختلفی مانند هایلایت، بالیاژ، آمبره و یا رنگ موی کامل امتحان کنید.

بهتر است بخوانید:
همه چیز درباره رنگ موی کاراملی

رنگ موی خاکستری برای پوست سبزه

هیچ می‌دانستید که رنگ موی خاکستری یکی از ترندهای اصلی این پاییز است و طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد؟ خاکستری یک رنگ سرد است که جذابیت و درخشندگی خاصی به پوست سبزه می‌بخشد و تعادل خوبی بین رنگ تیره پوست و رنگ روشن موها ایجاد می‌کند.
رنگ خاکستری از طیف‌های مختلفی مانند خاکستری نقره‌ای، خاکستری پلاتینه و خاکستری تیره تشکیل شده است که همگی گزینه‌های مناسبی برای پوست سبزه هستند. با این حال فراموش نکنید که برای داشتن رنگ خاکستری روی موهای خود حتما باید از پودر دکلره کمک بگیرید.

رنگ موی بلوند عسلی برای پوست سبزه

اگر پوست سبزه‌ای دارید در انتخاب رنگ بلوند عسلی شک نکنید؛ چرا که زیبایی این رنگ مو برای شما بیشتر از هر فرد دیگری خواهد بود. رنگ موی عسلی انواع بسیاری دارد که برخی از آنها با دکلره و برخی دیگر بدون دکلره روی موها اجرا می‌شوند.
عسلی شکلاتی، عسلی نسکافه‌ای و عسلی دودی از جمله انواع مختلف رنگ عسلی هستند که از ترکیب رنگ‌های زرد طلایی و قهوه‌ای کهربایی بدست می‌آیند.

رنگ موی بلوند عسلی برای پوست سبزه

نکات مراقبت از مو بعد از رنگ کردن

بعد از اینکه موهایتان را به رنگ دلخواه خود درآوردید، باید برای ماندگار نگه داشتن رنگ و سلامت بیشتر موها مراقبت‌های خاصی را در نظر بگیرید. در ادامه به مهم‌ترین نکات مراقبت از مو بعد از رنگ کردن اشاره می‌کنیم:

بهتر است بخوانید:
نکات طلایی درباره مراقبت های بعد از رنگ مو

بعد از رنگ کردن موهای خود را تا ۳ روز نشویید

بهتر است که رنگ مو به مدت ۷۲ ساعت روی ساقه‌ها بماند تا رنگ به خوبی در کوتیکول‌ها نفوذ کند. فراموش نکنید که شستشوی زودهنگام موها بعد از رنگ، باعث تغییر تناژ اصلی رنگ می‌شود.

از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید

شامپوهای مخصوص رنگ به تثبیت رنگ موها کمک کرده و از زبری و خشک شدن ساقه‌ها جلوگیری می‌کنند. این شامپوها همچنین PH طبیعی موها و پوست سر را به تعادل رسانده و ساقه‌ها را در برابر آسیب‌های محیطی در امان نگه می‌دارند.
می‌توانید در این زمینه از شامپو روزانه لافارر کمک بگیرید که برای موهای رنگ شده و آسیب دیده فرموله شده است و از ساقه‌ها در برابر عوامل محیطی و شیمیایی مخرب محافظت می‌نماید. این محصول باعث بهبود مشکلاتی مانند گره خوردگی، وز و خشکی می‌شود و شانه‌پذیری و حالت‌دهی موها را بهبود می‌بخشد.

سایر مزایا

  • حاوی پروتئین‌های هیدرولیز شده ابریشم و گندم، عصاره گیاهان دم اسب، آلوئه ورا، گزنه، سدر، حنا و آویشن
  • مناسب استفاده روزانه
  • افزایش درخشندگی و حالت پذیری مو
  • تثبیت کننده رنگ مو
  • ترمیم بافت مو آسیب دیده
  • افزایش خاصیت الاستیسیته مو
  • جلوگیری از از ایجاد گره و موخوره

شستشوی مکرر موها را کنار بگذارید

شستن بیش از اندازه موها باعث کمرنگ شدن و از بین رفتن تدریجی رنگ ساقه‌ها می‌شود. شستشوی موها همچنین ساقه‌ها را خشک و کم آب کرده و آنها را کدر و بی‌روح می‌کند. تا جایی که می‌توانید موهای خود را کمتر بشویید تا رنگ آنها به مدت طولانی‌تری روی ساقه‌ها باقی بمانند.

از قرار گرفتن در معرض هوای مرطوب بپرهیزید

رطوبت موجود در هوا از دیگر عواملی است که رنگ موها را محو کرده و حالتی وز و نامرتب به ساقه‌ها می‌بخشد. از قرار گرفتن بیش از اندازه در محیط‌های مرطوب مانند حمام خودداری کنید و از سرم‌های ضد رطوبت کمک بگیرید.

برای شستن موها زیر دوش آب داغ نروید

گرمای آب، کوتیکول موها را باز کرده و باعث تغییر و محو شدن رنگ ساقه‌ها می‌شود. به جای آب داغ از آب ولرم یا خنک برای شستن موهای خود استفاده کنید.

استفاده از وسایل حرارتی را کنار بگذارید

ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند اتو مو و سشوار به شدت به بافت داخلی موها آسیب زده و آنها را خرد و شکننده می‌کنند. بهتر است پیش از استفاده از این وسایل، روی موهای خود اسپری یا سرم محافظ حرارتی بزنید.

به سراغ ماسک‌های تقویت کننده بروید

هر چقدر که از بهترین محصولات هم استفاده کنید، باز هم موهای شما با رنگ و دکلره آسیب دیده و نازک می‌شوند. به همین دلیل مهم است که بعد از هر بار شستشو، ساقه‌ها را به ماسک‌های مراقبتی آغشته کنید. این ماسک‌ها استحکام موها را افزایش داده و در عین حال خشکی آنها را برطرف می‌کنند.
ماسک‌های تقویتی همچنین باعث رویش بهتر موها شده و شکنندگی و ریزش آنها را کاهش می‌دهند. یکی از بهترین ماسک‌ها در این زمینه ماسک تقویت کننده مو پرایم مدل MO است که با داشتن روغن‌های آرگان، دانه انار و میخک، به خوبی ساقه موهای رنگ شده را ترمیم و احیا می‌کند و رنگ آنها را به مدت طولانی ثابت نگه می‌دارد.

سایر مزایا

  • بسیار سبک و جذب سریع
  • مغذی، رطوبت رسان
  • بهبود خاصیت الاستیسیته موها
  • احیای ساقه مو و جلوگیری از موخوره
  • درخشان کننده
  • کمک به تثبیت رنگ مو

شامپوهای رنگساژ؛ تمام آنچه نیاز دارید!

رنگ موها با گذشت زمان و در نتیجه شستشوی مکرر، کمرنگ شده و حالتی کدر به خود می‌گیرد. به همین دلیل می‌توان به کمک یک شامپو رنگساژ باعث پررنگ و درخشان‌تر شدن آنها شد. اگر برای پیدا کردن شامپوی رنگساژ به دنبال محصولی مناسب می‌گردید، ما به شما شامپو رنگساژ سیلور سریتا بیوتی را پیشنهاد می‌کنیم!این شامپو زردی و قرمزی اضافی موها پس از رنگ یا دکلره را خنثی می‌کند و رنگی طبیعی و یکدست روی ساقه‌ها به جا می‌گذارد. شامپو رنگساژ سریتا بیوتی ضمن تقویت ریشه و تارهای مو، آن‌ها را در برابر اشعه‌های مضر آفتاب و آسیب‌های محیطی ایمن نگه می‌دارد.

سایر مزایا

  • مناسب برای از بین بردن زردی یا قرمزی نامطلوب مو پس از دکلره یا رنگ کردن مو
  • ترمیم و بازسازی کننده ساقه مو
  • افزایش درخشش و شفافیت ساقه‌ها
  • فاقد اثرات جانبی روی رنگ موهای دائمی
  • بدون نیاز به دکلره مجدد و استفاده از رنگ مو
  • بدون نیاز به اکسیدان
  • جلوگیری از خشکی و آسیب موها
  • غنی از اسیدهای آمینه و آلوئه ورا
بهتر است بخوانید:
همه چیز درباره شامپو رنگساژ

یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید

با شما که تعارف نداریم! بهترین راه برای رسیدگی به موها تغذیه سالم است. مصرف غذاهای حاوی پروتئین و آهن، موها را به شدت تقویت کرده و رشد آنها را بهبود می‌بخشد. گوشت بدون چربی، ماهی، پنیرهای کم چرب، سفیده تخم مرغ، اسفناج و سویا از جمله این غذاها هستند که به شدت به حفظ سلامت موها کمک می‌کنند.

استخر رفتن را فراموش کنید

آب استخر حاوی کلر است و کلر هم برای موهای رنگ شده حکم یک عامل مخرب را بازی می‌کند. کلر باعث خشک و نازک شدن ساقه‌ها شده و رنگ آنها را به مرور زمان تغییر می‌دهد. بهتر است تا چند ماه بعد از رنگ کردن موها استخر نروید یا در صورت مراجعه به استخر از ماسک‌های چند لایه برای پوشاندن موهای خود استفاده کنید.

هر ماه یک بار نوک موهایتان را کوتاه کنید

یک راه فوق العاده دیگر برای رسیدگی به موهای رنگ شده این است که نوک آنها را در فواصل منظم کوتاه کنید. این موضوع فرسودگی و وزی که اغلب در قسمت‌های پایین‌تر موها دیده می‌شوند را کاهش داده و به رشد بهتر آنها کمک می‌کنند.

هر ماه یک بار نوک موهایتان را کوتاه کنید

کلام آخر

انتخاب بهترین رنگ مو برای پوست سبزه تا حدی سخت و چالش برانگیز است. با این حال می‌توانید با خواندن این مقاله برخی از بهترین گزینه‌ها را برای داشتن رنگ مویی شگفت انگیز امتحان نمایید. فراموش نکنید که برای ماندگار نگه داشتن بهتر رنگ موها، باید روش‌های مراقبت از آنها را نیز به خوبی در نظر بگیرید.

خرید از الانزا

خرید از الانزا یک تجربه آسان و مطمئن برای دسترسی به انواع محصولات بهداشتی و مراقبتی است. در فروشگاه آنلاین الانزا می توانید به طیف گسترده ای از محصولات مانند ضد آفتاب، کرم های مرطوب کننده، شامپو و دیگر محصولات مراقبت از پوست و مو دسترسی پیدا کنید.

سوالات متداول

در ادامه برخی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است درباره این موضوع برایتان پیش بیایید را با یکدیگر بررسی می کنیم.

زیباترین رنگ مو برای پوست سبزه و چشمهای تیره چیست؟

رنگ‌هایی مانند فندقی، شکلاتی، قرمز تیره و نسکافه‌ای برخی از بهترین گزینه برای افراد با پوست سبزه و چشمهای تیره هستند.

کدام رنگ مو برای پوست سبزه بدون دکلره مناسب است؟

رنگ مو شکلاتی تیره، مشکی پرکلاغی و قرمز تیره از جمله رنگ‌هایی هستند که به دکلره نیاز ندارند.

رنگ مو برای پوست سبزه چه رنگی خوبه؟

پوست سبزه در میان طیف‌های رنگی گرم قرار دارد و رنگ‌های گرم نیز مکمل خوبی برای رنگ‌های سرد هستند. بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای رنگ موی پوست سبزه، استفاده از رنگ‌های سرد است.