بیوتی بلندر چیست و انواع آن کدام‌اند؟

طرز استفاده از بیوتی بلندر

محصولات آرایشی بسیار متنوع‌ هستد و به جز افرادی که در این زمینه فعالیت تخصصی می‌کنند، کمتر کسی است که درباره همه لوازم و ابزاری که در دنیای آرایش و میکاپ استفاده می‌شود اطلاعات داشته باشد. به عنوان مثال بسیاری از اشخاص ممکن است ندانند بیوتی بلندر چیست و یا انواع آن کدام‌اند و یا حتی درباره بسیاری دیگر از لوازم آرایشی ، که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند.

از این رو ما در مجله اینترنتی الانزا همراه شما هستیم تا به تمامی سوالات این چنینی شما پاسخ دهیم. در این قسمت هر آنچه درباره انواع بیوتی بلندر و روش‌های استفاده آن نیاز است بدانید را برای شما شرح داده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

بیوتی بلندر چیست؟

در پاسخ به این سوال که بیوتی بلندر چیست و چه کاربردی دارد. باید بدانید که این محصولات یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین لوازمی هستند که در دنیای آرایش استفاده می‌شوند. اگر شما نیز از کرم پودر و دیگر محصولات آرایشی برای پوست صورتتان استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم استفاده از این محصولات را امتحان کنید.

بیوتی بلندرها یک نمونه پد آرایشی اسفنجی هستند که از آن‌ها برای پخش کردن کرم پودر، کانسیلر و… ، به جای انگشت استفاده می‌شود. این محصولات یک اسفنج متخلخل شبیه قطره بوده و رنگ و شکل‌های جذابی دارند که باعث یک‌دست شدن میکاپ روی پوستتان می‌شوند.

این اسفنج‌ها که تبدیل به لوازم آرایش روتین روزانه افراد بسیاری شده‌اند، ابتدا به رنگ صورتی تولید شدند و پس از مدتی رنگ‌های دیگر آن‌ها نیز موجود شد. اما باید بدانید این تفاوت‌هایی که در شکل و رنگ انواع بیوتی بلندر وجود دارد، صرفاً جنبه ظاهری ندارد؛ بلکه هر کدام از این رنگ‌ها و شکل‌ها کاربردهای گوناگونی نیز دارند.

برخی دیگر از مزیت‌ها و دلایل جذابیت بیوتی بلندرها:

  • قابلیت ارتجاع سایز
  • عدم جذب محصولات آرایشی
  • شکل مناسب برای آرایش قسمت‌های مختلف صورت

انواع بیوتی بلندر

انواع بیوتی بلندر

همانطور که گفته شد، این محصولات در شکل، اندازه و رنگ‌های مختلفی موجود هستند که هر کدام از آن‌ها کاربردهای متفاوتی دارند. در این قسمت قصد داریم شما را به صورت کامل و مجزا، با کاربرد انواع بیوتی بلندر آشنا کنیم.

بهتر است بخوانید:
انواع تینت آرایشی

بیوتی بلندر Original یا صورتی

بیوتی بلندرهایی که به رنگ صورتی هستند، اولین نوع از این محصولات بودند که در سال ۲۰۰۲ توسط یکی از آرایشگران معروف هالیوودی طراحی شدند، به همین دلیل به عنوان بیوتی بلندر اصلی نیز شناخته می‌شوند.

این نوع پد آرایشی شکلی تخم مرغی دارد و بسیار پر طرفدار و کاربردی می‌باشد. از آنجا که قسمت گرد و پهن آن جهت پخش و بلند کردن کرم پودر مناسب است و نقاط تیز و باریک آن برای نقاطی مانند کنار چشم، لب و بینی کاربرد دارد، جهت انجام انواع آرایش مناسب خواهد بود.

انواع بیوتی بلندر

بیوتی بلندر Pro یا سیاه

این نوع بیوتی بلندر که بیشتر با رنگ سیاهی که دارد شناخته می‌شود، ابزاری برای آرایشگران و حرفه‌ای‌ها است. چرا که بافت زبر آن‌ها به آرایشگران کمک می‌کند، کانسیلر ، برنزر و… را قوی‌تر به پوست بمالند. همچنین دلیل دیگر رنگ سیاه آن‌ها، به منظور تسهیل استفاده از محصولات تیره‌تر در نظر گرفته شده‌است.

بیوتی بلندر سیاه

بیوتی بلندر Blusher یا خاکستری

این بیوتی بلندر با رنگ خاکستری و سرد خود، در مشخص شدن تناژ رنگ لوازم آرایشی و داشتن یک میکاپ بهتر، کمک می‌کند. همچنین با توجه به شکل و سایزی که دارد، مخصوص برای زدن رژگونه و برانزر طراحی شده‌است. چرا که فرم آن کاملا مناسب جهت استفاده بر روی استخوان گونه‌ها می‌باشد.

بیوتی بلندر خاکستری

بیوتی بلندر Pure یا سفید

این اسفنج آرایشی یکی از انواع بیوتی بلندر است که به صورت اختصاصی برای افراد با پوست‌های حساس طراحی شده‌است. چرا که بیوتی بلندر پیور، برای استفاده ملایم از محصولاتی بر پایه آب و روغن روی پوست است و از گلوله شدن آن‌ها روی صورت جلوگیری می‌کند.

بیوتی بلندر سفید

بیوتی بلندر Micro Mini یا سبز

بیوتی بلندرهای میکرو نسخه مینیاتوری و کوچکی از بیوتی بلندرهای اصلی هستند که اندازه آن‌ها تقریبا یک چهارم نوع اصلی این محصولات است. از اسفنج آرایشی میکرو که عموماً به رنگ سبز می‌باشد، برای آرایش نقاطی که دسترسی به آن‌ها سخت است مانند گوشه‌ چشم‌ها استفاده می‌شود.

بیوتی بلندر مینی

روش استفاده از بیوتی بلندر

برای استفاده از این محصولات نیز مانند تمامی لوازم آرایشی، باید با نحوه مصرف آن آشنا باشید و روش استفاده از بیوتی بلندر نیز به شرح زیر است:

  1. بیوتی بلندر خود را خیس کنید تا علاوه بر اینکه حجم این اسفنج افزایش یابد، لوازم آرایشی نیز جذب آن نشوند.
  2. پس از خیس کردن آن را فشار دهید تا آب‌های اضافی از اسفنج خارج شود و تنها حالتی مرطوب به خود بگیرد.
  3. کرم پودر، کانسیلر، رژگونه یا هر محصول آرایش دیگری که قصد استفاده از آن را دارید روی بیوتی بلندر خود بمالید و با ضربه‌های پی در پی و ملایم به صورتتان ضربه بزنید تا لوازم آرایشی به طور یکنواخت روی پوستتان پخش شود.
  4. اسفنج خود را پس از استفاده خشک کنید تا از رشد و گسترش باکتری‌ها در آن جلوگیری کنید.

نحوه شستشوی بیوتی بلندر

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که چگونه بیوتی بلندر را بشوییم یا نحوه تمیز کردن بیوتی بلندر چگونه است؟ این سوال بسیار مناسب و هوشمندانه است، چرا که اگر افراد اندکی برای پوست خود اهمیت قائل شوند، قطعا اسفنج‌هایی را که درون آن‌ها به دلیل تجمع لوازم آرایشی مملو از باکتری شده‌ را به صورت مداوم و بدون شستشو بر پوست صورت خود نمی‌زنند.

بهتر است بخوانید:
چگونه با رژگونه گونه را برجسته کنیم؟

به همین دلیل در این قسمت بهترین و آسان ‌ترین روش شستشوی بیوتی بلندر برای شما شرح داده شده و نباید آن را از دست بدهید.

  1. اسفنج آرایشی خود را زیر آب بگیرید تا کامل خیس و پر از آب شود.
  2. پاک کننده‌ای مانند صابون، مایع دستشویی یا شامپو بدن را روی آن بریزید.
  3. اسفنچ را آنقدر ماساژ دهید تا کاملاً کف کند و مواد شوینده به درون آن نفوذ کنند.
  4. اسفنج را زیر آب بگیرید و تا مطمئن نشده‌اید که تمامی کف آن تخلیه شده، به شستشوی آن ادامه دهید.
  5. بیوتی بلندر خود را درون یک دستمال یا حوله تمیز بگذارید تا خشک شود.

چگونه بیوتی بلندر را بشوییم

سوالات متداول درباره کاربرد انواع بیوتی بلندر

پدهای آرایشی و بیوتی بلندرها یکی از محصولات پرکاربرد آرایشی هستند و افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. از همین رو طبیعتاً سوالات بسیاری نیز در رابطه با آن‌ها مطرح است که در این بخش به برخی از این سوالات پرداخته می‌شود.

بیوتی بلندر چیست؟

این محصول اسفنج‌ آرایشی است که برای پخش کردن انواع لوازم آرایش بر روی پوست کاربرد دارد.

چگونه بیوتی بلند خود را بشوییم؟

در این مطلب به صورت کامل نحوه شستشوی این پدهای آرایشی موجود است، پس آن را از دست ندهید.