انواع مداد لب کدامند؟

خط لب

استفاده از انواع مداد لب ، علاوه بر رنگ و لعاب دادن به آرایشتان و جذاب‌تر کردن چهره شما، می‌تواند باعث اصلاح فرم لب‌ها و بزرگ یا کوچک‌تر کردن آن‌ها شود. در واقع مداد لب به عنوان یک زیرساز قوی آرایش لب بسیار کاربردی عمل می‌کند.

در این مقاله قصد داریم درباره انواع خط لب یا مدادهای لب صحبت کنیم و کاربرد رنگ‌های مختلف آن‌ها را برای شما عزیزان شرح دهیم؛ پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

مداد لب چیست؟

مداد لب یکی از لوازم آرایشی لب است که تاثیر زیادی در زیباتر کردن لب‌ها دارد. اگر طرز استفاده از این محصولات را بلد باشید به کمک آن‌ها می‌توانید به راحتی لب‌هایتان را برجسته‌تر و خوش‌فرم‌تر کنید.

همچنین اگر می‌خواهید ماندگاری رژ لب روی لب‌هایتان بیشتر شود، پیشنهاد می‌کنیم از مداد لب استفاده نمایید.

مداد لب چیست

آیا خط لب همان مداد لب است؟

بله، در واقع خط لب با مداد لب هیچ تفاوتی ندارد و کار مداد لب، کشیدن یک خط دور تا دور لب‌هاست که به آن خط لب می‌گویند. خط لب به برجسته‌تر شدن و منظم دیده شدن لب‌ها کمک خواهد کرد. علاوه بر این شما می‌توانید به وسیله این محصول ناهمواری لب‌هایتان را نیز بپوشانید.

معرفی انواع مداد لب

انواع مداد لب بسیار متنوع هستند و لازم است طبق عملکردی که از آن‌ها انتظار دارید، مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید. در ادامه انواع مختلف این محصولات را معرفی می‌کنیم:

خط لب مدادی

با استفاده از خط لب‌های مدادی می‌توانید لب‌هایتان را دقیق و زیبا آرایش کنید تا هنگام زدن رژ لب، اطراف لب را رنگی نکنید. این محصولات معمولاً بافتی کرمی و نرم دارند تا به راحتی روی لب‌ها کشیده شوند.

خط لب ماتیکی

انواع خط لب ماتیکی، دارای نوکی تیز و باریک هستند و مانند یک مداد لب ظریف عمل می‌کنند. شما به وسیله این محصولات می‌توانید به راحتی روی لب‌هایتان خط بکشید و در قسمت وسط و کناره‌های آن، از رنگ تیره‌تر استفاده کنید. خط لب ماتیکی ماندگاری بالایی دارد و لب‌هایتان را نرم‌تر می‌کنند.

خط لب ماتیکی

خط لب مومی

این محصولات شباهت زیادی به خط لب‌های مدادی دارند، با این تفاوت که نوک آن‌ها بزرگ‌تر و پهن‌تر است. خط لب مومی دارای ساختار ارگانیک و گیاهی بوده و با هر بار استفاده رنگ‌دانه‌های زیادی را لب شما منتقل می‌کند.

بهتر است بخوانید:
آموزش کشیدن خط لب برای لبهای باریک

کدام یک از انواع رنگ خط لب مناسب شماست؟

خط لب‌ها رنگ‌های متنوعی دارند و مهم‌ترین نکته هنگام خرید این محصولات، هماهنگ بودن رنگ محصول با رنگ پوست شماست.

خط لب با طیف رنگی آبی و بنفش

اگر رگ‌هایتان به رنگ آبی یا بنفش هستند، نشان‌دهنده این است که رنگ پوست شما سرد می‌باشد. در میان انواع رنگ خط لب ، رنگ‌هایی با طیف آبی و بنفش بهترین انتخاب برای افرادی است که پوست سرد دارند.

انواع رنگ خط لب

خط لب با طیف رنگی نارنجی و قرمز

اگر پوستتان ته‌رنگ طلایی، زرد یا زیتونی دارد، پیشنهاد می‌کنیم از مداد لب‌هایی به رنگ قرمز و نارنجی استفاده کنید. این رنگ‌ها به خوبی با پوست‌هایی که تناژ گرم دارند هماهنگ می‌شوند و زیبایی شما را دوچندان خواهند کرد.

چگونه از انواع رنگ مداد لب در آرایش استفاده کنیم؟

برای انتخاب انواع رنگ مداد لب ، علاوه بر دانستن آندرتون پوستتان لازم است بدانید رنگی که برای خط لبتان استفاده می‌کنید با چه رژ لبی هماهنگ می‌شود. به طور کلی اختلاف رنگ رژ لب و خط لب نباید زیاد باشد. در این بخش در مورد بعضی از پرکاربردترین رنگ‌ها با شما صحبت می‌کنیم:

خط لب زرشکی

خط لب زرشکی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های مداد لب است که می‌توانید از آن به تنهایی، یا به همراه رژ لب زرشکی، قرمز و حتی صورتی تیره استفاده کنید.

خط لب زرشکی

خط لب سفید

برای آرایش نئونی لب‌ها می‌توانید از یک خط لب سفید استفاده کنید. علاوه بر آن، کشیدن یک خط سفید در اطرف لب و محو کردن آن‌، کمک زیادی به برجسته‌تر شدن لب‌ها می‌کند.

خط لب مشکی

شاید فکر کنید خط لب مشکی کاربردی در آرایش لب ندارد؛ اما این تصور اشتباه است. استفاده از مداد لب مشکی در کنار یک رژ لب زرشکی تیره، جلوه فوق‌العاده‌ای به صورتتان می‌بخشد و بهترین انتخاب برای آرایش‌های شب و مجلسی است.

خط لب مشکی

خط لب نارنجی

رنگ نارنجی برای خط لب، شاید مورد پسند افراد زیادی قرار نگیرد. اما اگر پوست سفیدی دارید پیشنهاد می‌کنیم از این رنگ خط لب به همراه رژ مرجانی استفاده کنید تا صورتتان ملیح‌تر به نظر برسد.

خط لب قهوه‌ای روشن یا تیره

مداد لب قهوه‌ای از محبوب‌ترین رنگ‌های دنیا در میان خانم‌هاست. شما می‌توانید از این رنگ، به همراه رژ لب‌های بژ، مسی، آجری، نود و قهوه‌ای استفاده کنید.

بهتر است بخوانید:
معرفی بهترین مارک خط لب

بهترین مداد لب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مدادهای لب معولاً از مواد رژ لب‌های مات ساخته می‌شوند و نمای نهایی آن‌ها نیز مات و طبیعی است. بهترین مداد لب محصولی است که در ترکیبات آن سرب و سایر مضر به کار نرفته باشد تا باعث آسیب به پوست لب‌ها یا حتی گوارشتان نشود.

بهترین مداد لب

علاوه بر ترکیبات، کیفیت پیگمنت‌های مداد لب نیز اهمیت زیادی دارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید این محصولات، مطمئن شوید که رنگ‌دانه‌های آن به اندازه کافی قوی باشند تا با اولین حرکت، میزان مناسبی از رنگ را روی لب‌هایتان بر جای بگذارد.

سوالات متداول درباره انواع مداد لب

در این مطلب درباره انواع رنگ مداد لب و نحوه هماهنگ کردن آن‌ها با رژ لب توضیح دادیم. اما با توجه به تنوع رنگی بالای این محصولات، ممکن است باز هم سوالاتی برایتان ایجاد شوند که روند خرید را دشوار کنند. در این بخش به برخی از سوالات متداول کاربران پاسخ می‌دهیم:

بهترین مداد لب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک مداد لب خوب باید فاقد سرب و مواد مضر باشد و در ساخت آن از ترکیبات گیاهی و طبیعی به همراه رنگ‌دانه‌های قوی استفاده شده باشد.

مداد لب چه انواعی دارد؟

انواع خط لب شامل سه مدل مدادی، ماتیکی و مومی هستند که در این مطلب درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم.