معجزه ای به نام شی باتر

معجزه ای به نام شی باتر

یکی از روغن‌های معجزه آسا برای نرمی و لطافت موها و ترمیم ساقه‌های آسیب دیده، شی باتر یا همان کره شی است. خواص شگفت انگیز این روغن به قدری زیاد است که اغلب برندهای محبوب و جهانی از آن در تولید محصولات بهداشتی و مراقبتی خود استفاده می‌کنند. اما شی باتر دقیقا چیست و چرا استفاده از آن تا این حد توصیه می‌شود؟
اجازه دهید تا در ادامه با شما از این ترکیب معجزه آسا صحبت کرده و به اختصار درباره خواص شی باتر توضیح دهیم.

شی باتر چیست؟

شی باتر روغنی جامد است که از یک درخت بومی آفریقایی به نام «درخت شی»گرفته می‌شود. این روغن بافت غلیظ و نیمه سختی دارد و بعد از حرارت یا ورز دادن به شکل مایع در می‌آید. بد نیست که بدانید بومیان آفریقا از سالها پیش برای درمان بیماری‌های پوستی از شی باتر کمک می‌گرفتند.
شی باتر سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب و ویتامین‌‌های E و D است و خواص بیشماری برای سلامت پوست و مو دارد. این روغن معجزه آسا همچنین حاوی ترکیبات ضد التهاب است و می‌تواند در درمان برخی از بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از شی‌باتر همچنین به افرادی توصیه می‌شود که دوست دارند از روغن‌های طبیعی برای مراقبت و زیبایی پوست‌ و موی خود استفاده کنند.

شی باتر چه فایده ای برای موها دارد؟

روغن شی باتر برخلاف تصور بسیاری از افراد، بافت بسیار سبکی دارد و بدون چرب یا سنگین کردن موها، در ساقه‌ها نفوذ می‌کند. این روغن می‌تواند حتی با یک بار استفاده، اثرات شگفت انگیزی روی ترمیم ساقه‌های آسیب دیده و نرمی و لطافت موها بگذارد. برخی از فواید روغن شی باتر برای موها به شرح زیر هستند:

رفع شوره سر

اگر موقع شانه زدن متوجه شوره‌های کوچک و بزرگی شده‌اید که روی پوست سر یا موهایتان وجود دارند، می‌توانید از شی باتر برای رفع این معضل رایج کمک بگیرید. شی باتر پوست سر را به طور عمقی آبرسانی کرده و هرگونه علائم پوسته ریزی و خشکی در این ناحیه را برطرف می‌کند.

بهتر است بخوانید:
همه چیز درباره شوره سر و درمان آن

افزایش رشد موها

چربی‌های طبیعی موجود در شی باتر، به ریشه موها نفوذ کرده و با تغذیه و آبرسانی فولیکول‌ها، رشد و رویش ساقه‌ها را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند.

حالت دادن به موها

اگر به جای ژل و اسپری‌های فیکس کننده به دنبال یک روغن طبیعی برای حالت دادن موهایتان می‌گردید، می‌توانید با خیال راحت از شی باتر استفاده کنید. روغن شی باتر با مرطوب نگه داشتن موها، شانه پذیری آنها را بهبود بخشیده و باعث حالت پذیری بهتر ساقه‌ها می‌شود.

رفع التهابات پوست سر

همانطور که گفتیم شی باتر خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای رفع التهابات پوست سر مورد استفاده قرار بگیرد. شی باتر همچنین تاثیر به سزایی در کاهش قرمزی، سوزش و خارش پوست کف سر می‌گذارد.

رفع خشکی و شکنندگی موها

شی باتر سرشار از ویتامین E است و به طرز چشمگیری خشکی، وز و زبری ساقه‌ها را از بین می‎برد. این روغن معجزه آسا همچنین استحکام و ضخامت موها را افزایش داده و از این طریق مانع از شکنندگی و قطع شدگی آنها می‌شود.

خواص شی باتر برای موها

شی باتر برای چه مویی مناسب است؟

حقیقت این است که تمام افراد می‌توانند از روغن شی باتر برای تقویت پوست سر و موهای خود استفاده کنند. با این حال اثربخشی این روغن معجزه آسا بیشتر از هر چیز روی موهای خشک، زبر، فر و مجعد قابل مشاهده است. شی باتر همچنین می‌تواند به سالم نگه داشتن موهای بلیچ شده کمک کند.
در ادامه برخی از بهترین محصولات مراقبت از مو را که حاوی شی باتر هستند به شما معرفی می‌کنیم:

شامپو رطوبت رسان پرایم مدل +R

این شامپو با ترکیبی از شی باتر، پروتئین هیدرولیز شده جوانه گندم و آمینو اسیدهای ابریشم تولید شده است و با شناسایی ساقه‌های آسیب دیده، به خوبی موها را ترمیم و بازسازی می‌کند. شامپو رطوبت رسان پرایم همچنین خشکی و زبری ساقه‌ها را بهبود بخشیده و با یک بار استفاده، ظاهری نرم و ابریشمی به موها می‌بخشد.
به کمک این محصول، الکتریسیته ساکن در موها از بین رفته و ساقه‌ها خاصیت کشسانی خود را باز میابند. این شامپو از برند پرایم همچنین با ایجاد یک سد دفاعی روی ساقه‌ها، موها را از آسیب وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو مو در امان نگه می‌دارد.

سایر مزایا

  • مناسب موهای خشک و آسیب دیده
  • رطوبت رسانی عمیق ساقه مو به کمک روغن شی باتر
  • ترمیم ساقه‌های خشک و شکننده
  • محافظت از موها در برابر حرارتنرم و درخشان کننده ساقه‌ها
  • جلوگیری از ایجاد موخوره
  • کاهش وز و الکتریسیته ساکن مو
  • با تکنولوژی برتر شی باتر میکروکپسوله

شامپو سر و بدن کودک ژوت

یکی دیگر از فواید شی باتر، افزایش نرمی و لطافت پوست و موی کودکان است. برند ژوت با قرار دادن این ترکیب شگفت انگیز در این شامپو، به شستشوی ملایم موهای کودکان کمک می‌کند. شامپو بدن بچگانه ژوت ساختار غیر صابونی دارد و بدون ایجاد قرمزی، سوزش چشم و حساسیت، هرگونه آلودگی و چربی اضافه را از میان موهای کودکان حذف می‌نماید.
به کمک روغن شی باتر، عصاره‌های بابونه و آلوئه ورا موجود در این محصول، خشکی و التهابات کف سر کودک برطرف شده و نرمی و لطافت موها افزایش می یابد.

سایر مزایا

  • شوینده ملایم غیر صابونی
  • مناسب کودکان و پوست‌های حساس
  • قابل استفاده برای صورت، بدن و مو
  • حاوی شی باتر، عصاره‌های بابونه و آلوئه ورا
  • بدون سوزش چشم و اشک
  • ضد التهاب و خشکی پوست
  • رطوبت رسان
  • فاقد پارابن، سولفات و نمک

روش استفاده از شی باتر

شما به دو صورت می‌توانید از روغن شی باتر برای مراقبت و رسیدگی به موهایتان استفاده کنید. اولین و ساده‌ترین راه، تهیه محصولاتی است که حاوی روغن شی باتر باشند. اغلب این محصولات به صورت شامپو، سرم، روغن و اسپری‌های مو در بازار به فروش می‌رسند.
روش دیگر این است که با ترکیب روغن شی باتر خالص و چند ماده طبیعی، یک ماسک خانگی برای موهای خود آماده کنید. در ادامه برخی از بهترین ماسک‌های خانگی که می‌توانید با شی باتر درست کنید را به شما معرفی می‌کنیم:

ساخت شی باتر در منزل

همانطور که گفتیم شما می‌توانید با استفاده از روغن شی باتر خالص، چند ماسک ترکیبی برای تقویت موهای خود بسازید. بهتر است که قبل از زدن این ماسک‌ها، موهای خود را با یک شوینده ملایم بشویید تا ترکیبات به خوبی در ساقه‌ها نفوذ کنند.

ماسک شی باتر و روغن هسته انگور

شی باتر جامد را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و آن‌ها را در یک کاسه بریزید. یک قابلمه آب را بجوشانید و کاسه را روی آب در حال جوش بگذارید تا کره شی به‌طور یکنواخت ذوب شود. سپس کاسه را بیرون آورده و ۳ تا ۴ قطره روغن هسته انگور را با روغن شی باتر ترکیب نمایید.
مواد را با استفاده از همزن دستی یا برقی به مدت ۲۰ دقیقه هم بزنید تا حالتی سبک و پف‌کرده به خود بگیرند. ترکیب بدست آمده را روی ساقه‌هایتان بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها بمانند. سپس با آب ولرم موهای خود را به خوبی بشویید.

ماسک شی باتر و آلوئه ورا

۵ پیمانه کره شی تصفیه شده ارگانیک را به همراه ۱ قاشق موم زنبور عسل ارگانیک ترکیب کرده و آنها را در یک کاسه آلومینیومی روی قابلمه‌ پر از آب در حال جوش قرار دهید تا با حرارت کم ذوب شوند. سپس کاسه را از روی حرارت برداشته و بعد از خنک شدن، ۱۰ پیمانه آب آلوئه ورا به آن اضافه کنید.
مواد را تا جایی ترکیب کنید که به حالت خامه‌ای در بیایند؛ سپس ترکیب بدست آمده را روی موهای خود قرار دهید. می‌توانید این ترکیب را در شیشه‌ای جداگانه ریخته و آن را تا ۲ ماه استفاده نمایید.

ماسک مو خانگی حاوی شی باتر

ماسک شی باتر و روغن آووکادو

یک پیمانه شی باتر ذوب شده، نصف پیمانه گلاب و یک سوم پیمانه روغن آووکادو را با یکدیگر ترکیب کنید تا جایی که مواد بدست آمده، حالت سفید و پفی به خود بگیرند. می‌توانید با اضافه کردن چند قطره ویتامین E به این ترکیب، یک ماسک آبرسان و نرم کننده برای موهای خود آماده کنید.

ماسک شی باتر و روغن نارگیل

روغن نارگیل و شی باتر را با استفاده از روش بن ماری، روی حرارت ذوب کنید تا جایی که به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. ترکیب بدست آمده را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد. نصف پیمانه روغن بادام شیرین را به مواد اضافه کرده و صبر کنید تا روغن‌ها خود را بگیرند و به حالت نیمه جامد در بیایند.
حالا می‌توانید از این ترکیب به عنوان یک روغن مو و روغن آبرسان برای موهای آسیب دیده خود استفاده کنید.

خرید از الانزا

فروشگاه آنلاین الانزا با ارائه محصولات متنوعی از جمله کرم های ضدآفتاب، مرطوب کننده ها و انواع محصولات مراقبتی پوست و مو، تجربه ای راحت و مطمئن را برای خریداران فراهم می کند. علاوه بر این، قیمت محصولات بهداشتی مراقبتی در الانزا بسیار مناسب است و به شما کمک می کند با بودجه ای معقول، از بهترین برندها خرید کنید و به سلامت و زیبایی خود اهمیت بیشتری بدهید.

سوالات متداول

در ادامه برخی از رایج ترین سوالات مربوط به این موضوع را با یکدیگر بررسی می کنیم.

شی باتر از کجا بخریم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت الانزا و سایر فروشگاه‌های معتبر اینترنتی، نسبت به خرید شی باتر و محصولات مرتبط با آن اقدام نمایید.

شی باتر چیست؟

شی باتر روغنی جامد است که از یک درخت بومی آفریقایی به نام «درخت شی»گرفته می‌شود. این روغن بافت غلیظ و نیمه سختی دارد و بعد از حرارت یا ورز دادن به شکل مایع در می‌آید.

شی باتر چه خواصی دارد؟

شی باتر می‌تواند در رفع خشکی موها، شوره پوست سر و بهبود التهابات ناحیه کف سر موثر باشد.