راهنمای کامل بهترین پماد برای سوختگی

راهنمای استفاده از پماد سوختگی

راهنمای کامل پماد برای سوختگی

استفاده از پمادهای سوختگی یکی از مهم ترین اقدامات درمانی به شمار می رود که می تواند سبب کاهش التهابات و تسریع بهبود زخم های ناشی از سوختگی گردد. ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین پماد برای سوختگی با آب جوش و نوع های دیگر را به شما معرفی کنیم تا بهترین گزینه را برای مراقبت از خود و عزیزانتان انتخاب کنید.

انواع سوختگی چیست و چه درجاتی دارد؟

در ابتدا بهتر است با انواع سوختگی آشنا شوید تا پماد متناسب با آن را تهیه نموده و استفاده کنید. به طور کلی سوختگی ها به سه درجه تقسیم می شوند که در ادامه توضیح می دهیم:

  • سوختگی درجه اول: این نوع سوختگی معمولاً با قرمزی و درد ملایم در قسمت آسیب دیده همراه بوده که با مصرف بهترین پماد برای سوختگی با آب جوش بهبود می یابد و معمولاً ناشی از آفتاب سوختگی، التهابات پس از لیزر، ادرار سوختگی نوزادان و سوختگی با مواد غذایی و آب داغ است.
  • سوختگی درجه دوم: در این نوع سوختگی، پوست آسیب دیده دارای قرمزی شدید، تورم، و احتمالاً خراشیدگی است که درد و ناراحتی ایجاد می کند. درمان سوختگی درجه دوم ممکن است نیاز به مراقبت‌های پزشکی داشته باشد اما گاهی به کمک بهترین پماد سوختگی خارجی یا ایرانی بهبود پیدا می کند.
  • سوختگی درجه سوم: این نوع سوختگی جدی ترین نوع آسیب دیدگی به شمار می رود که تمام ضخامت پوست را درگیر کرده و ممکن است عمیق باشد که نیازمند مراقبت های پزشکی فوری و حرفه ای هستند.
بهتر است بخوانید:
روش های درمان سوختگی پای نوزاد

ویژگی های پماد برای تاول سوختگی

در این بخش می خواهیم از ویژگی های ممتاز بهترین پماد سوختگی صورت و بدن به شما بگوییم تا براساس این نکات انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید. یکی از بارزترین ویژگی های این پمادها خاصیت ضد التهابی است که در نهایت به کاهش تورم، تاول و التهابات کمک زیادی می نماید.

از خصوصیت های دیگر پماد سوختگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاصیت ضد عفونی کنندگی و جلوگیری از عفونی شدن محل سوختگی
  • تسریع فرآیند ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده پوست
  • رطوبت رسان و جلوگیری از خشکی پوست
  • تسکین دهنده درد و ناراحتی ناشی از سوختگی
  • سازگار با پوست های معمولی تا حساس
  • عدم ایجاد چسبندگی و جذب سریع در پوست

بهترین پماد سوختگی | الانزا

وجود این موارد در بهترین پماد سوختگی صورت و بدن به بهبود سریع و بهتر سوختگی کمک می کنند و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری می نماید.

بهتر است بخوانید:
بهترین کرم ضد قرمزی پوست صورت کدام است؟

چگونه التهابات و جای سوختگی را درمان کنیم؟

برای درمان سوختگی و تسکین درد و التهابات آن روش های زیادی وجود دارد اما بهترین گزینه استفاده از پماد برای تاول سوختگی است تا ضمن التیام سوزش، به ترمیم قسمت آسیب دیده پوست کمک شود. در این بخش می خواهیم پمادهای درمان سوختگی را به شما معرفی کنیم.

ژل آلوئه ورا سی گل بهترین پماد سوختگی با روغن داغ

ژل آلوئه ورا سی گل یک خنک کننده فوری است که ترک های پوستی، پوسته پوسته شدن ناشی از خشکی یا اگزما و قرمزی پوست را بهبود می بخشد. این ژل محرک سنتز کلاژن و الاستین است که به خوبی بافت های آسیب دیده در پوست شما را ترمیم و بازسازی می کند.

حفظ رطوبت در پوست و التیام بخشیدن به آن از ویژگی های دیگر این نوع از بهترین پماد سوختگی با روغن داغ است که برای شما به ارمغان می آورد. این ژل ضمن تسکین التهاب ناشی از سوختگی، خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و از پوست به خوبی محافظت می کند.

کرم التیام دهنده سپتی زون هیدرودرم بهترین پماد سوختگی دست اطفال

این کرم التیام دهنده و محافظت کننده پوست است که برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان مناسب بوده و ریسک عفونت های پوستی ناشی از ادرار سوختگی، سرمازدگی و آفتاب سوختگی را کاهش می دهد. این محصول از بهترین پماد سوختگی دست اطفال است که از سد دفاعی پوست محافظت می کند.

ژل آلوئه ورا آدرا از بهترین پماد سوختگی سطحی صورت

این ژل بهترین پماد سوختگی سطحی صورت است که برای انواع پوست ها مناسب بوده و ضمن رطوبت رسانی، به حفظ نرمی و شادابی آن کمک می نماید. ژل آدرا برای رفع آفتاب سوختگی صورت بهترین گزینه بوده و به تسکین و التیام التهابات کمک زیادی می نماید.

ترکیبات این ژل فاقد مواد مضر مانند پارابن است که در نتیجه برای پوست شما حساسیتی ایجاد نمی کند و در عین حال، روند بهبود آن را سرعت می بخشد. این ژل با ایجاد لایه ای محافظتی روی پوست، می تواند موجب پیشگیری از بروز سوختگی شود.

پماد سیلور سولفادیازین بهترین پماد سوختگی شدید 

این پماد از بهترین پماد سوختگی شدید به شمار می رود که یک آنتی بیوتیک موضعی بوده و می تواند به خوبی از تکثیر باکتری های ایجاد کننده عفونت پیشگیری نماید. از این پماد برای درمان عفونت ناشی از سوختگی های درجه ۲ و ۳ استفاده می شود و بهتر است آن را طبق دستورالعمل درج شده در بسته بندی آن استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا شون

ژل شون حاوی عصاره آلوئه ورا، هیالورونیک اسید و عصاره شیرین است که می تواند رطوبت را در پوست شما حفظ نماید و به خوبی التهابات را اسکین دهد. این نوع از بهترین پماد ضد سوختگی مناسب انواع پوست دست و بدن است و پس از مصرف، حس آرامش در پوست شما ایجاد می کند.

پماد نیتروفورازون از بهترین پماد سوختگی عمیق

پماد نیتروفورازون فرمولاسیون منحصر به فردی دارد که از آن برای سوختگی های درجه ۳ می توان استفاده کرد و به ترمیم و التیام آن کمک نمود. این پماد از بهترین پماد سوختگی عمیق به شمار می رود که باعث مهار آنزیم های باکتریایی می شود.

کرم ضد کبودی و خون مردگی لافارر دمو بهترین پماد سوختگی لیزر

این کرم در دسته بهترین پماد سوختگی لیزر قرار دارد که می تواند قرمزی و التهاب پس از لیزر، لیپوساکشن، تزریق بوتاکس، ژل و چربی را به خوبی برطرف نماید. کرم لافارر دمو به خوبی از خارش پوست پیشگیری می کند و ضمن حفظ نرمی و رطوبت پوست، موجب رفع التهابات ناشی از حساسیت های تماسی می شود.

بهترین پماد برای سوختگی

بهترین پماد سوختگی خارجی

تا اینجا شما را با انواع پماد های درمان سوختگی از مارک های ایرانی آشنا کردیم و از کاربردهای آن ها برایتان گفتیم. در این قسمت قصد داریم تا بهترین پماد ضد سوختگی از برندهای خارجی را به شما معرفی کنیم تا در صورت نیاز، آن را تهیه نموده و از آن استفاده نمایید.

کرم ضد سوختگی پایو شماره ۲

برند پایو از مارک های فرانسوی است که کرم ضد سوختگی آن، التیام بخش و ضد قرمزی فوری بوده و برای انواع آسیب های پوستی از جمله آفتاب سوختگی و ادرار سوختگی نوزاد کاربرد دارد. این کرم آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده بوده و از بروز عفونت در محل آسیب دیده به خوبی جلوگیری می کند.

سوالات متداول درباره استفاده از پماد سوختگی

ممکن است درباره نحوه استفاده از این پمادهای درمان سوختگی سوال هایی برایتان پیش بیاید که ما در این بخش می خواهیم به این سوالات پرتکرار بپردازیم. 

آیا همه پمادهای سوختگی عملکرد یکسانی دارند؟

پمادهای سوختگی کاربردهای گوناگونی دارند برای مثال، برخی از آن ها حاوی ترکیبات تسکین دهنده هستند و برخی دیگر به کمک مواد آنتی باکتریال از عفونت پیشگیری می کنند.

چگونه پماد سوختگی را به درستی استفاده کنیم؟

در واقع بهتر است ابتدا مطابق با نیاز خود به سراغ پمادهای ضد سوختگی با کیفیت از برندهای شناخته شده بروید و سپس طبق دستورالعمل موجود در بسته بندی از آن استفاده کنید.

آیا می توان پماد سوختگی را برای سوختگی های شدید استفاده کرد؟

برخی از سوختگی های درجه ۲ و ۳ به شکلی هستند که به کمک پمادهای سوختگی عمیق درمان می شوند.